ODTÜ Gelişme Dergisi, cilt.47, sa.2, ss.163-182, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada bireylerin kişilik ve demografik özelliklerinin enflasyon ve işsizlik oranı
algıları üzerine etkisi incelenmektedir. Türkiye’de bu konuyla ilgili yapılmış ilk anket çalışmasının
sonucunda, kişilerin enflasyon ve işsizlik oranı algılarının resmi değerden sapma miktarları,
kişilerin kendilerini finansal konularda daha fazla bilgili hissetmeleri ve aldıkları iktisat dersi sayısı
ile ters orantılı bulunmuştur. Literatürdeki bulgulara paralel olarak kadınların hem enflasyon hem
de işsizlik oranlarını erkeklere göre daha fazla algıladıkları tespit edilmiştir. Ek olarak, kişilerin
deneyime daha açık olanları hem enflasyon oranını hem de bu oranın resmi enflasyon oranı
arasındaki farkı daha fazla algılamışlardır. İşsizlik oranı algısının ve bu algıyla resmi oran
arasındaki farkın ise nevrotik kişilerde diğer kişilere göre daha fazla olduğu gözlemlemiştir.