Novitas-Royal, vol.16, no.1, pp.1-19, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Abstract: Studies have thus far established that learners with visual and auditory learning styles can
create a strong vision of their ideal and ought to L2 selves, which positively affect their motivated L2
behavior and achievement. This study also investigated the interactions between perceptual learning
styles, future self-guides, vision, L2 motivation, and achievement. Unlike the previous studies, the
current one aimed to analyze the unidirectional linkages and the multifaceted linkages among the
variables via path analysis. To do so, a quantitative research design was pursued using a composite
instrument. The study was conducted with tertiary-level EFL learners in Turkey. Findings showed that
visual, auditory and kinesthetic learning styles exerted significant influences on L2 motivation and
achievement mediated by vision and future self-guides. Future self-guides had positive impacts upon
L2 motivation, and both direct and indirect effects on L2 achievement. L2 achievement was strongly
dependent on L2 motivation and actual L2 self. In proportion to these findings, addressing various
learning style preferences in language education, providing vision training to the learners via external
interventions, and creating a positive academic self-concept were proposed. Revisions can also be made
in the L2 curriculum in line with these purposes.
Algısal Öğrenme Stilleri, Geleceğe Yönelik Benlik, Dil Öğrenme Motivasyonu ve Dil Öğrenme
Başarısının Yol Analizi İncelemesi
Özet: Birçok çalışma görsel ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrencilerin ideal ve beklenen yabancı
dil benliklerini güçlü bir şekilde görselleştirebildiklerini ve bunun da dil öğrenme motivasyonlarını ve
başarılarını olumlu bir şekilde etkilediği ortaya koymuştur. Bu çalışma da algısal öğrenme stilleri,
geleceğe yönelik benlikler, görselleştirme becerisi, yabancı dil öğrenme motivasyonu ve başarı arasındaki
etkileşimleri incelemeyi amaçlamaktadır. Önceki çalışmalardan farklı olarak, sadece tek yönlü
bağlantıları değil, değişkenler arasındaki çok yönlü bağlantıları da yol analizi ile analiz etmeyi
amaçlamıştır. Bu bağlamda, birden fazla ölçek bir araya getirilerek nicel bir araştırma deseni
yürütülmüştür. Araştırma verileri Türkiye'deki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite
öğrencilerinden toplanmıştır. Bulgular, görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stillerinin dil öğrenme
motivasyonu ve başarısı üzerinde önemli etkiler yaptığını ve görselleştirme becerisi ve geleceğe yönelik
benliklerin bu etkilere aracılık ettiğini göstermiştir. Geleceğe yönelik benliklerin dil öğrenme
motivasyonu üzerindeki olumlu etkilerine ilaveten dil öğrenme başarısı üzerinde hem doğrudan hem
de dolaylı etkileri olduğu görülmüştür. Yabancı dil öğrenme başarısının büyük ölçüde dil öğrenme
motivasyonuna ve gerçek yabancı dil benliğine bağlı olduğu verilerle ortaya koyulmuştur. Bu bulgulara
dayanarak çeşitli öğrenme stili tercihlerine değinilmesi, öğrencilere görselleştirme becerisi eğitimi
verilmesi ve onlar için olumlu bir akademik benlik kavramı oluşturulması önerilmiştir. Yabancı dil
eğitimi müfredatında bu amaçlar doğrultusunda yapılacak revizyonların da etkili olabileceği
düşünülmektedir.