Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2008
Grafik tasarım iletişim kurmak içindir: seyirciler, izleyiciler, kullanıcılar, alıcılar, ziyaretçiler, katılımcılar, yoldan geçenler, tüketiciler, müşteriler ve aboneler. Ancak tasarımcıların tüm bu insanlarla ne derece temasa geçtikleri, çarpıcı şekilde değişkenlik göstermektedir. Bazıları kendileri için tasarım yapar. Bazıları başka tasarımcılar için tasarlar. Bazıları bir müşterinin anlayışına göre tasarlar. Bazıları ise çalışmanın hedef kitlesini bulur, bu kitlenin beğenilerini belirler ve hatta bazen tasarıma katkıda bulunmaları için bu kitlenin fikirlerini alır.
Konuyu genel kavramlarla ele almaya başlayıp yanıtları ayrıntılarda bulan kitap, farklı alanlarda farklı konulara hizmet eden disiplinlerarası küresel bir dil olan grafik tasarımı bileşenlerine bölerek araştırıyor.
Grafik Tasarım Ne İçindir?, amacı "alıcısına" en kapsamlı ve en iyi şekilde hizmet etmek olan tasarımcının, film jeneriklerinden bilgi tasarımına, televizyon yayın tasarımından müziğin görselleştirilmesine, yazı tasarımından kitap tasarımına, yazılım tasarımından reklam tasarımına ve daha fazlasına ulaşabileceği, uluslararası örnekleri ve temsilcileri görebileceği bir başvuru kitabıdır.