Eğitim Çalışmaları İçin İleri Meta-Analiz


Üstün U.

  • Dersin Düzeyi: Doktora
  • Tasarlanan Ders Kodu: EEG 603
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik ve Uygulama
  • Akademik Yıl: 2020 - 2021
  • Ders İçeriği:

    Dersin Amacı

    Bu dersin amacı, eğitim çalışmaları için meta-analiz yöntemi kullanılırken karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların çözümlerinin tartışılmasıdır.

    Öğrenme Çıktıları

    ÖÇ-1

    Meta-analizin temel basamaklarını açıklar.

    ÖÇ-2

    Hangi durumlarda meta-analiz kullanmanın uygun olacağına karar verir.

    ÖÇ-3

    Sabit-etki ve rastgele-etkiler modellerini karşılaştırır.

    ÖÇ-4

    Etki büyüklüklerini kıyaslayarak hangi durumlarda hangi etki büyüklüğünü kullanmanın daha uygun olacağına karar verir.

    ÖÇ-5

    Bir meta-analiz çalışmasında hassasiyeti etkileyen faktörleri keşfeder.

    ÖÇ-6

    Bir meta-analiz çalışmasında heterojenlik miktarını belirler.

    ÖÇ-7

    Bir meta-analiz çalışmasında güven aralığı ve tahmin aralığını hesaplar ve bulduğu sonuçları yorumlar.

    ÖÇ-8

    Bir meta-analiz çalışmasında heterojenliğin sebeplerini bulabilmek için alt grup analizi ve meta-regresyon analizi yapar.

    ÖÇ-9

    Bir meta-analiz çalışmasında yayın yanlılığı olup olmadığını belirler.

    ÖÇ-10

    Yayın yanlılığı olduğu tespit edilen meta-analizlerde gerekli düzeltmeleri yapar.