Eğitimde Meta-Analiz


Üstün U.

  • Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
  • Tasarlanan Ders Kodu: EFB 530
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik ve Uygulama
  • Akademik Yıl: 2019 - 2020
  • Ders İçeriği:

    Dersin Amacı

    Bir araştırma sentezi yöntemi olan meta-analizin önemini ve işlevini açıklamak, meta-analizle ilgili temel kavramlarını tanıtmak ve meta-analizin temel basamaklarını uygulayarak göstermek.

     

    Öğrenme Çıktıları

    ·        Meta-analizin bir araştırma sentezi olarak önemini tartışır.

    ·        Meta-analizle ilgili temel kavramları açıklar.

    ·        Etki büyüklüğünün önemini keşfeder.

    ·        İstatistiksel anlamlılık ve pratik anlamlılığı karşılaştırır.

    ·        Meta-analizin diğer araştırma sentezi yöntemlerine kıyasla avantaj ve sınırlılıklarını araştırır.

    ·        Meta-analizin temel basamaklarını açıklar.

    ·        Sabit-etki ve rastgele-etkiler modellerini karşılaştırır.

    ·        Yayın yanlılığını açıklar.

    ·        Yayın yanlılığının meta-analiz çalışmaları açısından önemini keşfeder.

    ·        Yayın yanlılığını tespit etme ve düzeltme yöntemlerini karşılaştırır.

    ·        Literatür taraması yapabilmek için kullanabileceği veri tabanlarını keşfeder.

    ·        Meta-analiz için kullanılan ücretsiz ve ticari yazılımları değerlendirir.

    ·        Bir meta-analiz çalışması için kodlama kâğıdı ve kodlama rehberi geliştirir.

    ·        Bir meta-analiz çalışması yapabilmek için CMA yazılımını kullanır.

    ·        Bir meta-analiz çalışmasını farklı boyutlarda değerlendirir.

     

    Ders Kitabı

    Rothstein, H. R., Higgins, J. P. T., Borenstein, M., & Hedges, L. V. (2014). Meta-analize giriş.

    (Çev. S. Dinçer). Anı Yayıncılık.

    Kaynak Kitaplar:

    Bakioğlu, A., & Özcan, Ş. (2016). Meta-Analiz. Nobel Akademik Yayıncılık.

    Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (2019). The handbook of research synthesis and

    meta-analysis. (3rd ed.). Russell Sage Foundation.

    Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Pegem Akademi.

    Duval, S., Tweedie, R., Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (2005). Publication

    bias in meta-analysis: Prevention, assessment and adjustments. John Wiley & Sons.

    Ellis, P. D. (2010). The essential guide to effect sizes: Statistical power, meta-analysis, and the

    interpretation of research results. Cambridge University Press.

    Littell, J. H., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. Oxford

    University Press.