Dersin Amacı
Bir araştırma sentezi yöntemi
olan meta-analizin önemini ve işlevini açıklamak, meta-analizle ilgili temel
kavramlarını tanıtmak ve meta-analizin temel basamaklarını uygulayarak
göstermek.
Öğrenme Çıktıları
·
Meta-analizin bir araştırma sentezi
olarak önemini tartışır.
·
Meta-analizle ilgili temel kavramları
açıklar.
·
Etki büyüklüğünün önemini keşfeder.
·
İstatistiksel anlamlılık ve pratik
anlamlılığı karşılaştırır.
·
Meta-analizin diğer araştırma sentezi
yöntemlerine kıyasla avantaj ve sınırlılıklarını araştırır.
·
Meta-analizin temel basamaklarını
açıklar.
·
Sabit-etki ve rastgele-etkiler
modellerini karşılaştırır.
·
Yayın yanlılığını açıklar.
·
Yayın yanlılığının meta-analiz
çalışmaları açısından önemini keşfeder.
·
Yayın yanlılığını tespit etme ve
düzeltme yöntemlerini karşılaştırır.
·
Literatür taraması yapabilmek için
kullanabileceği veri tabanlarını keşfeder.
·
Meta-analiz için kullanılan ücretsiz ve
ticari yazılımları değerlendirir.
·
Bir meta-analiz çalışması için kodlama kâğıdı
ve kodlama rehberi geliştirir.
·
Bir meta-analiz çalışması yapabilmek
için CMA yazılımını kullanır.
·
Bir meta-analiz çalışmasını farklı
boyutlarda değerlendirir.
Ders Kitabı
Rothstein, H.
R., Higgins, J. P. T., Borenstein, M., & Hedges, L. V. (2014). Meta-analize giriş.
(Çev. S. Dinçer). Anı Yayıncılık.
Kaynak Kitaplar:
Bakioğlu, A., & Özcan, Ş.
(2016). Meta-Analiz. Nobel Akademik
Yayıncılık.
Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C.
(2019). The handbook of research
synthesis and
meta-analysis. (3rd ed.). Russell Sage Foundation.
Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz.
Pegem Akademi.
Duval, S., Tweedie, R.,
Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (2005). Publication
bias in meta-analysis:
Prevention, assessment and adjustments. John
Wiley & Sons.
Ellis, P. D.
(2010). The essential guide to effect sizes: Statistical power,
meta-analysis, and the
interpretation of research results.
Cambridge University Press.
Littell, J. H.,
Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and
meta-analysis. Oxford
University Press.