Mobil Uygulamalar İçin Çeşitlendirilmiş ve Etki Alanlar-Arası Yaklaşımlı Reklam Öneri Sistemi


Altıngövde İ. S. (Yürütücü), Karagöz P., Toroslu İ. H.

TÜBİTAK Projesi, 1505 - Üniversite-Sanayi İşbirliği Destek Programı, 2023 - 2025

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Destek Programı: 1505 - Üniversite-Sanayi İşbirliği Destek Programı
  • Başlama Tarihi: Eylül 2023
  • Bitiş Tarihi: Ağustos 2025

Proje Özeti

Mobil uygulamalar son yıllarda reklam verenlerin en çok tercih ettiği araçlar haline gelmiştir. Bu tür platformlardaki reklam önerme sistemleri kullanıcıların geçmiş etkinliklerini ve ilgi alanlarını takip ederek, onlar için en uygun reklamları seçer ve önerir.

Etki alanlar-arası öneri (cross domain recommendation) yöntemi, kullanıcıların farklı alanlardaki ilgilerini analiz ederek öneri doğruluğunu iyileştrmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır. Bu yöntemdeki yaklaşımlardan biri, bir ilgi alanı için oluşturulan modelin diğer bir ilgi alanında kullanılması şeklinde transfer öğrenme yaklaşımıdır. Diğer bir yaklaşım da bir ilgi alanındaki kullanıcı davranış ve tercihlerinin farklı bir alandaki veriyi zenginleştirmesi (augmentation, enrichment) şeklindedir.

Reklam öneri sistemlerinde sıralama, verimliliği artırmak için kullanılır. Kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığı yüksek reklamların belirlenmesi ve önerilerin bunların arasından seçilmesi, reklam verenlerin hedef kitlesine ulaşma olasılığı artırılır. Ancak bu yaklaşımın tekdüze bir mekanizma ile kullanılması, çok benzer reklamların kullanıcının karşısına tekrar tekrar çıkartılması nedeniyle tıklama potansiyelini düşürmektedir.

Proje önerimizde mobil uygulamalarda reklam önerileri belirlerken etki alanlar arası ve çeşitlendirme tekniklerini bir arada kullanarak reklam tıklanma potansiyelini yükseltecek bir çözüm geliştirmeyi hedefliyoruz.