Daha Etkin bir Bireysel Çalışma Merkezi için İşbaşı Eğitimi


Saltan F. (Yürütücü)

Erasmus Projesi, 2017 - 2018

  • Proje Türü: Erasmus Projesi
  • Başlama Tarihi: Ekim 2017
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2018

Proje Özeti

Kurumumuz ODTÜ, Ankara, Türkiye'de, Yabancı Diller Yüksek Okulu (YDYO)'nda yetişkinlere yönelik yabancı dil eğitimi sunmaktadır. Uyguladığımız bu proje, Yetişkin Eğitimi veren ve Bireysel Çalışma Merkezi'nde çalışan 2 adet öğretim elemanının Birleşik Krallık'taki Dil Merkezleri'nde işbaşı izleme faaliyeti yapmasını hedeflemiştir.

Bu projenin amaçları:

1) Katılımcılarımızın,

a) Avrupa'daki bir Dil Merkezi'nde işbaşı eğitim yapmasını ve bu tür merkezlerdeki iş bölümü ve işleyişin izlemesini,

b) Bir Dil Merkezi'nde ders ve sınav malzemelerinin yanı sıra ne tür modern görsel-işitsel ve interaktif araç-gereçlerin ve materyallerin bulunması gerektiğini öğrenmesini,

c) Yabancı dil öğreniminde bağımsız öğrenmenin nasıl daha fazla teşvik edileceğini ve "Öğrenmeyi Öğrenme" kavramının ev sahibi kuruluşta nasıl ele alındığını ve uygulandığını gözlemlemesini,

d) İnternet destekli platformların nasıl kullanılacağını ve bu platformların dil eğitimini nasıl daha etkin ve etkili hale getirileceğini öğrenmesini ve izlemesini,

e) Bir Avrupa ülkesinde yaşayacakları bu eşsiz deneyim sonucu yetkinlikleri arttırmalarını, yeni fikirler edinmelerini, öğrenmeye ve öğretmeye daha iştiyaklı olup güdülenmelerini sağlamaktı.

2) Bireysel Çalışma Merkezi'nin,

a) İşbaşı izleme esnasında edinilen bilgi ve tecrübe aktarımı sayesinde en iyi uygulamaları kurumumuza getirip Avrupa'daki muadillerinin yakaladığı çağdaş eğitim seviyesine ulaşmasını ve yeni bir vizyona ve görünüme kavuşmasını,

b) Yetişkin eğitimi ve örgün eğitim veren diğer üniversitelere ve yabancı dil eğitim merkezlerine emsal ve ilham kaynağı olmasını sağlamaktı.

3) Tüm dünyaya ve Avrupa'ya örnek olabilecek kalitede olan Dil Merkezleri'ndeki en iyi uygulamaları kurumumuzda hayata geçirip yabancı dil öğrettiğimiz öğrenicilerimizin,

a) Bağımsız öğrenmesini ve yabancı dil öğrenmeyi öğrenmesini teşvik etmek,

b) Çok daha istekli ve güdülenmiş olarak yabancı dil öğrenmesini sağlamaktı.

Kurumumuzdan bu projeye 2 adet öğretim elemanı katılmıştır. Katılımcılarımız, Birleşik Krallık'taki 2 adet üniversitede Dil Merkezleri'nde birer işbaşı gözlem hareketliliği yapmışlardır. Katılımcıların kim olduğu YDYO Müdürlüğü'nün belirlediği ölçütlerle belirlenmiştir. Katılımcılarımızdan biri, 22-26 Ocak 2018 tarihlerinde Cambridge Üniversitesi Dil Merkezi'nde; diğer katılımcımız da, 05-09 Şubat tarihlerinde Newcastle Üniversitesi Dil Kaynak Merkezi'nde 5 gün boyunca işbaşı gözlem yapmıştır.

İşbaşı eğitim faaliyetinin ardından katılımcılar Merkezimiz'de birtakım yeni düzenlemeleri ve "Online Tandem Speaking Project" adlı iyi uygulamayı hayata geçirip 24 Eylül 2018'de, çeşitli üniversitelerde çalışan YDYO ve yöneticilerine ve öğretim elemanlarına verdikleri seminerde ve yazdıkları İngilizce blogda (http://metusacerasmus.blogspot.com/) edindikleri tüm bilgi ve tecrübeyi ve proje sonuçlarını aktarmışlardır.

Katılımcılarımız, bu proje sayesinde,

1. Yurt dışındaki iyi uygulamaları öğrenip merkezimizde hayata geçirmiş,

2. Kariyer olanaklarını arttırmış,

3. Şu anda sahip oldukları iş ve profesyonel gelişimleri ile ilgili olan yönetim ve planlama, proje yönetimi ve takım kurma gibi becerilerini geliştirmiş ve mesleki becerilerini daha geliştirmeye dair motivasyonlarının arttırmış,

4. Hareketlilik sırasında edindiği bilgiyi meslektaşlarıyla paylaşma fırsatı elde etmiş,

5. Birleşik Krallık'taki meslektaşlarıyla tanışıp ağ kurma fırsatı elde etmiştir. Bu meslektaşları ile kültürlerarası diyaloğu arttırmışlardır. Bu diyaloğun sonucunda da Avrupa Birliği programları çerçevesinde Stratejik Ortaklık projeleri hakkında fikir ürettiklerini ve bu tür projelere imza atacaklarını söylemektedirler.

6. Diğer ülkelerdeki yetişkin eğitimi sistemleri ve bu tür projeler için verilen Avrupa hibeleri sahip oldukları bilgilerini güncelleyip arttırmışlardır.

7. Gerçekleştirdikleri hareketliliklerin kurumumuzun üzerindeki olumlu etkilerinden de bahsetmişlerdir:

a) Kurumumuzda yeni öğretme metotlarının, yaklaşımlarının ve konularının kullanılmasına ve iyi uygulamaların kullanılmaya başlandığını ve gelecekte kullanılmaya devam edeceğini,

b) Kurumumuzun daha fazla personeli yurt dışında öğretim görevlendirmesi, işbaşı gözleme göndermesi konusunda daha olumlu bir tavır geliştirdiğini,

c) Bu projenin ortak kuruluşlarla olan işbirliğimizi güçlendirdiğini,

d) Kurumumuzun faaliyetlerini uluslararasılaştırma girişimlerini güçlendirdiğini,

e) Kurumumuzun yeni uluslararası projeleri başlatacağını veya yeni projelere katılacağını ifade etmişlerdir.

Ayrıca katılımcılarımızın Birleşik Krallık'ta yaşadıkları bu eşsiz deneyim sonucu kurumumuza yetkinlikleri artmış, yeni fikirler edinmiş ve öğrenmeye ve öğretmeye daha iştiyaklı ve güdülenmiş olarak geri dönmüşlerdir.

Bu proje sayesinde öğretim elemanlarımız en iyi uygulamaları merkezimizde hayata geçirdiğinden, hem yetişkin öğrenicilerimizin hem de örgün eğitim verdiğimiz ODTÜ öğrencilerinin çok daha istekli ve güdülenmiş olarak yabancı dil öğrenmeleri beklenmektedir.