Metrikler
Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü, Bilişsel Bilimler Anabilim Dalı, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü, Bilişsel Bilimler Anabilim Dalı, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Lisans Çift Anadal
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Çocuklarda alet yapımında bilişsel, algısal-motor ve sosyal faktörler
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü, Bilişsel Bilimler Anabilim Dalı
2013
2013Yüksek Lisans
From lexical and conjunctive cohesion to coherence: Reading, recalling and comprehending high cohesive and low cohesive clauses
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü, Bilişsel Bilimler Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Deneysel Psikoloji
Gelişim Psikolojisi
Bilişsel Bilim
Evrim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - 2025
2025 - 2025Öğretim Görevlisi Dr.
Çankaya Üniversitesi, Faculty of Arts and Sciences, Psychology
2023 - 2024
2023 - 2024Araştırmacı
Université de Neuchatel, Institute of Biology & Institute of Communication and Cognitive Sciences, Laboratory of Comparative Cognition & Cognitive Science Center
2020 - 2023
2020 - 2023Araştırmacı
Université de Neuchatel, Institute of Communication and Cognitive Sciences, Cognitive Science Centre
2018 - 2020
2018 - 2020Araştırmacı
Ludwig-Maximilians-Universitaet München, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Psychology
2010 - 2018
2010 - 2018Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü, Bilişsel Bilimler Anabilim Dalı
2015 - 2016
2015 - 2016Araştırmacı
Auckland Üniversitesi, Psikoloji, Psikoloji
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
Scopus (8)
2025
20251. How young children use manifest emotions and dominance cues to understand social rules: a registered report
Gonul G., Clement F.
COGNITION & EMOTION
, cilt.39, sa.3, ss.485-504, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. What is in an action? Preschool children predict that agents take previous paths and not previous goals
Gonul G., Kammermeier M., Paulus M.
DEVELOPMENTAL SCIENCE
, cilt.27, sa.3, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Reading minds or reading scripts? De-intellectualising theory of mind
Taylor D., Gonul G., Alexander C., Zueberbuehler K., Clement F., Glock H.
BIOLOGICAL REVIEWS
, cilt.98, sa.6, ss.2028-2048, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
20214. Preschool children's use of perceptual-motor knowledge and hierarchical representational skills for tool making
GÖNÜL G., Takmaz E., Hohenberger A.
ACTA PSYCHOLOGICA
, cilt.220, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20215. The effect of time pressure on metacognitive control: developmental changes in self-regulation and efficiency during learning
Goenuel G., Tsalas N., Paulus M.
METACOGNITION AND LEARNING
, cilt.16, sa.2, ss.459-483, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20216. Children's reasoning about the efficiency of others' actions: The development of rational action prediction
Goenuel G., Paulus M.
JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY
, cilt.204, 2021 (SSCI, Scopus)
2019
20197. Joint and individual tool making in preschoolers: From social to cognitive processes
Goenuel G., Hohenberger A., Corballis M., Henderson A. M. E.
SOCIAL DEVELOPMENT
, cilt.28, sa.4, ss.1037-1053, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
20188. The cognitive ontogeny of tool making in children: The role of inhibition and hierarchical structuring
Gonul G., Takmaz E. K., Hohenberger A., Corballis M.
JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY
, cilt.173, ss.222-238, 2018 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2014
20141. Discourse connectives and lexical cohesion: An experimental investigation of bi-clausal sentence processing in Turkish
Gönül G., Zeyrek Bozşahin D.
36th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2014), Quebec, Kanada, 23 - 26 Temmuz 2014, ss.2281-2287, (Tam Metin Bildiri)
2014
20142. DISCOURSE CONNECTIVES AND LEXICAL COHESION: AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF BI-CLAUSAL SENTENCE PROCESSING IN TURKISH
GÖNÜL G., ZEYREK BOZŞAHİN D.
36th Annual Meeting of the Cognitive Science Society, CogSci 2014 co-located with the 28th AAAI Conference on Artificial Intelligence, AAAI 2014, Quebec City, Kanada, 23 - 26 Temmuz 2014, ss.2281-2286, (Tam Metin Bildiri)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorACTA PSYCHOLOGICA
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2024
Haziran 2024COMMUNICATIONS BIOLOGY
SCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024SCIENTIFIC REPORTS
SCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024PRAGMATICS & COGNITION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024PSYCHOLOGICAL RESEARCH
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022COGNITIVE DEVELOPMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021COGNITIVE DEVELOPMENT
SCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020JOURNAL OF GENETIC PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020SOCIAL DEVELOPMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Şubat 2023
Şubat 2023Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje
Leverhulme Trust, İngiltere
Burslar
2018 - 2019
2018 - 2019DAAD Research Grants for Doctoral Candidates and Young Academics and Scientists
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2015 - 2016
2015 - 2016