Arş. Gör. FATMA YALÇIN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Özel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

Metrikler

Yayın

25

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

31

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

32

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

62

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

11

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

6

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2015 - 2022

2015 - 2022

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2012 - 2015

2012 - 2015

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Doktora

Türkiye'deki Orman Anaokulu Uygulamalarının İncelenmesi: Kurucu, Öğretmen ve Ebeveynlerin Orman Pedagojisi Bilgileri Sürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2015

2015

Yüksek Lisans

A crosscultural study on outdoor play: Parent and teacher perspectives

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2010 - 2012

2010 - 2012

Araştırma Görevlisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Makaleler

Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. Diversity of Early Childhood Education Services: The Case of New Zealand

Avcı Z., Yalçın F., Erden F.

7th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.454-455, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

2. Investigation of “Forest” Concept in Illustrated Story Books for Young Children

Yalçın F., Erden F.

European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. A Systematic Review of Fundamental Approaches to Early Childhood Education Research

Terzioğlu T. E., Köklü Yaylacı H., Mert Z., Erden F., Yalçın F.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.860-861, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

5. Early Childhood Education and Care in India: Non-formal Early Childhood Education Services in Anganwadi Centers

Demirtaş İlhan S., Erden F., Yalçın F.

European Conference on Educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.18-19, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

6. How does your ideal outdoor environment look like?: Teachers’ and parents’ perspectives.

Yalçın F., Erden F.

70th OMEP World Assembly and Conference, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, ss.406, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. All about Pikler Pedagogy: Lessons from Pikler Pedagogy regarding Early Childhood Education

Sevinç E., Erden F., Yalçın F.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1233-1234, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

8. Investigating Young Children’s Perception of Forest and Its Habitat

Yalçın F., Erden F.

ECER 2017, Kobenhavn, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

10. A cross cultural study on the current status of outdoor play

YALÇIN F., ERDEN F.

26th EECERA Annual Conference, Dublin, İrlanda, 31 Ağustos - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Piramit Metodu

Erden F., Yalçın F.

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Erden,Hasibe Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.347-384, 2021

2021

2021

2. 20. Yüzyıla Yön Veren Erken Çocukluk Eğitimi Müfredat Modelleri

Yalçin F., Aktan Acar E.

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Prof. Dr. Ebru Aktan Acar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.347-412, 2021

2020

2020

3. Doğa Temelli Müfredat Modelleri

Yalçın F., Sevimli Çelik S.

Erken Çocukluk Eğitiminde Çevre Eğitimi, Refika Olgan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.76-115, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

4. Erişilebilen Kaynaklar Işığında Freinet Pedagojisi’nin Geçmişi ve Günümüze Yansımaları

Yalçın F.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaği: Büyük düşünceler, Modeller ve Yaklaşımlar , Ebru Aktan Acar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.149-167, 2017

2017

2017

5. Doğanın Kalbinde Oyun Temelli Eğitim: Orman Okul Yaklaşımı.

Erden F., Yalçın F.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği-Büyük Düşünceler/Fikirler,Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.371-386, 2017

2016

2016

6. Dış Mekan Oyunları

Erden F., Yalçın F.

Çocuk ve Oyun, Yrd. Doç.Dr. Meral Ören, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.164-190, 2016

Desteklenen Projeler

2017 - 2017

2017 - 2017

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dış Mekân Oyunlarına Yönelik İnanışlarının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ERDEN F. (Yürütücü), YALÇIN F.

2014 - 2014

2014 - 2014

GEMS TABANLI YENİLİKÇİ ÖĞRETİM UYGULAMALARI

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Yalçın F., Tekbıyık A.(Yürütücü)