Biyografi
Doç. Dr. Elif Buldu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programından 2009 yılında lisans, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalından 2014 yılında yüksek lisans ve aynı Üniversite ve programdan 2018 yılında doktora derecelerini almış, 2011-2018 yılları arasında Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. Doç. Dr. Buldu, 2022-2023 yılında, TÜBİTAK tarafından desteklenen yurtdışı doktora sonrası araştırma bursu ile Harvard Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsünde 12 ay süreyle Oyun Pedagojisi (PoP) projesi kapsamında bulunmuş, 2023 yılında okul öncesi eğitimi alanında doçent unvanı almıştır. 2021-2025 yılları arasında TED Üniversitesi’nde çalışan Doç.Dr. Buldu, bilimsel çalışmalarını erken çocuklukta fen eğitimi, oyun yoluyla öğrenme ve pedagojik dokümantasyon alanlarında yürütmektedir. Bilimsel çalışmalarının yanı sıra yaratıcı drama alanında drama eğitimleri bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2022 - 2023
2022 - 2023Post Doktora
Amerika Birleşik Devletleri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Changes in teachers' practices of building democratic values in preschool settings through pedagogical documentation
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2014
2014Yüksek Lisans
An analysis of the effectiveness of quality indicators in early childhood education on subsequent science competency on a cross-country and Turkish case basis
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
A1 Başlangıç
A1 Başlangıçİngilizce
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2024 - 2025
2024 - 2025Doç. Dr.
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2021 - 2024
2021 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2017
2012 - 2017Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - 2025
2023 - 2025Bölüm Başkanı
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2023 - 2025
2023 - 2025Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2023 - 2025
2023 - 2025Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
TED Üniversitesi
Makaleler
2025
20251. A better classroom than we have: children imagine and draw their ideal classroom
Buldu M., BULDU E.
EARLY YEARS
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. How to promote playful learning: insights from innovative early childhood classrooms in the USA
Buldu M., BULDU E.
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS
, cilt.12, sa.1, 2025 (AHCI, SSCI, Scopus)
2023
20233. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Yoluyla Fen Öğretimine Yönelik Özgüvenlerindeki Değişim
BULDU E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.56, sa.2, ss.1-33, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Talking over children's drawings about their favourite play times: how do children describe their play?
Buldu E., Buldu M.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
, cilt.193, sa.6, ss.810-823, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20235. A Critical Point About Early Childhood Assessments: Validity and Reliability Issues in Teachers’ Formative Assessment
BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.37, sa.1, ss.253-268, 2023 (TRDizin)
2022
20226. What is the state of play? Reintroducing 'role-playing' in higher education as an extension of dramatic play
Buldu E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PLAY
, cilt.11, sa.4, ss.357-362, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20227. Understanding the Value of Play: Recasting Playful Learning by Early Childhood Teachers
BULDU E.
Open Journal for Educational Research , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. An Examination of Turkish Early Childhood Teachers' Challenges in Implementing Pedagogical Documentation
YILMAZ A., ŞAHİN F., Buldu M., ÜLKER ERDEM A., EZMECİ F., Somer Olmez B., et al.
EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL
, cilt.49, sa.6, ss.1047-1059, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20219. Changes in Early Childhood Teachers' Assessment Practices: Positioning Pedagogical Documentation
Buldu E., Olgan R.
Egitim ve Bilim
, cilt.46, sa.208, ss.55-77, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202110. Investigating Pre-Service Early Childhood Teachers' cPCK and pPCK on the Knowledge Used in Scientific Process Through CoRe
Buldu E., Buldu M.
SAGE OPEN
, cilt.11, sa.2, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202111. Türkiye’de Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi: Bir Derleme Çalışması.
BULDU E., ÖZER A., ÇALIŞKAN G.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi , 2021 (TRDizin)
2020
202012. Investigating parents’ perspective on environmental issues: What do they do and know to be a model for their children?
BULDU E.
BAŞKENT UNIVERSITYJOURNAL OF EDUCATION , cilt.7, sa.2, ss.355-362, 2020 (TRDizin)
2020
202013. The Link between Structural Quality Indicators in Pre-primary and PISA Science Literacy Skills: A Cross-Country Comparison
BULDU E., OLGAN R.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.186-215, 2020 (TRDizin)
2018
201814. Fen okur-yazarlık beceri puanları arasındaki farklılaşmanın bazı göstergeler açısından incelenmesi: PISA-Türkiye bulguları
Buldu E., Olgan R.
International Journal of Human Sciences , cilt.15, sa.3, ss.1-13, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. İcat çıkarma şimdi”, “Bu yollardan geçtik”, “Zaten bildiğim şeyler” gibi laflara kulak asmayan Öğretmen Ağı Değişim Elçileri
Öztürk E., BULDU E., Uzunman S., BÜYÜK D., Özdemir T., YAMANEL S., et al.
20. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Üniversite Sıralarından Sınıflara: Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyunla Öğrenme Deneyimleri
BULDU M., BULDU E., ÜNAL A.
9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2024
20243. Investigation of Top Performers In PISA Countries' ECE Curriculums
YALÇIN F., BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.
76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. The Examination of The Recent and Preceding Turkish National ECE PROGRAMS
YALÇIN F., BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.
The ConferenceCES, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARA UYGULANAN TEKNOLOJİ VE DİJİTAL VATANDAŞLIK ETKİNLİKLERİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
BULDU E., Öztürk E., Uzunman S., Eşe Akyürek K., Fidan S., Düzyol A. P.
II. ANKARA ULUSAL EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. Looking Into Parents' Perspectives on Playtimes Outside of School: How They View the Value of Play
BULDU E.
EJER Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Öğretmen Yet!şt!rme Kurumlarında Sürdürülebilir Akred!tasyon Mekan!zması: TED Ün!vers!tes! Eğ!t!m Fakültes! Örneğ!
TOKER Z., SÖZEN ÖZDOĞAN S., CANARAN Ö., YALÇIN F., SERİM YILDIZ B., ÇELEBİ E. G., et al.
EJER Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2018
20188. Creating A Learning Environment in Which a Sense of Belonging Is Supported Through Pedagogical Documentation.
Buldu E., Olgan R.
EECERA, Budapest, Macaristan, 28 - 31 Ağustos 2018, ss.105, (Özet Bildiri)
2018
20189. The Investigation of Children’s Misconceptions about Environmental Issues Through Documentation Panels
BULDU E.
OMEP, Prag, Çek Cumhuriyeti, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Underpinning in-service early childhood teachers’ teaching practices through learning theories
Erden F., Buldu E.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2018
201811. Underpinning in-service early childhood teachers’ teaching practices through learning theories
Erden F., Buldu E.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2017
201712. The Investigation of Pre-service Student Teachers’ Confidence on Using Assessment Techniques While Evaluating Young Children
BULDU M., BULDU E.
5. uluslararası okul öncesi eğitim kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Pre-service Early Childhood Education Teachers’ Views About Their Professional Development After Their Student Teaching Experience
BULDU E., BULDU M.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201614. Okul öncesi eğitiminde kalite değişkenleri ile ülkelerin PISA fen okur-yazrlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
BULDU E., OLGAN R.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201515. Using documentation as a teaching tool in Turkish early childhood programmes
YILMAZ A., ŞAHİN F., buldu m., ÜLKER ERDEM A., BULDU E., ÜNAL H. B.
EECERA, 7 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2012
201216. Kırsal Bölgelerden göç eden ebeveynler ile Ankara’da yetişen ebeveynlerin aile katılımı görüşlerinin kuşaklararası incelemesi
BULDU E., DEMİRCAN H. Ö., OLGAN R.
VII. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi: Okul Kültürü ve Çocuk, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Yaratıcı Dramada BİT Destekli Uygulamalar ve Çevrim İçi Ortamlar
BULDU E.
Erken Çocukluk Döneminde DİJİTAL TEKNOLOJİ - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun, Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.242-261, 2022
2021
20212. Reggio Emilia Yaklaşımı
BULDU E., BULDU M.
Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Tantekin Erden, Hasibe Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-168, 2021
2020
20203. Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Yöntem ve Teknikler
ULUDAĞ G., ERKAN N. S., ERDAŞ KARTAL E., ÇELEBİ ÖNCÜ E., GÜDÜK A. H., ÖZYILMAZ AKAMCA G., et al.
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi: Çocuğun Keşif Yolculuğu, Uludağ, Gonca, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.168-198, 2020
2018
20184. Bebeklik Döneminde Bilişsel Gelişim
ÜNLÜ ÇETİN Ş., MERDİN E., BULDU M., KARADUMAN M. A., BULDU E., YUMUŞ M.
Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel, Ankara, ss.13-24, 2018
2018
20185. Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim
ÜNLÜ ÇETİN Ş., MERDİN E., BULDU M., KARADUMAN M. A., BULDU E., YUMUŞ M.
Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-11, 2018
2018
20186. Bebeklik Döneminde Ölçme ve Değerlendirme
BULDU E., MERDİN E., ÜNLÜ ÇETİN Ş., KARADUMAN M. A., Eren Öcal T., Yumuş M., et al.
Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim, Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.133-156, 2018
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026İklim Değişikliği için Düşün Oyna Harekete Geç
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Buldu E. (Yürütücü), Yalçin F., Öneren Şendil Ç., Ünlü Ş., Temiz Z., Olgan R., et al.
2022 - 2023
2022 - 2023Investigating the process of cooperation between parents and teachers on how children are supported at school and out of school, providing learning through play: What do parents believe and how do they support their children?
TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Buldu E. (Yürütücü)
2014 - 2017
2014 - 2017Okul Öncesi Öğrenme Ortamlarında Öğrenme ve Öğretmeyi Anlama Destekleme ve Geliştirmede Pedagojik Dokümantasyonun Etkinliği
TÜBİTAK Projesi , 1000 - Üniversitelerin Araştırma ve Geliştirme Potansiyelinin Arttırılmasına Yönelik Destek Programı
Buldu M., Şahin F., Yılmaz A.(Yürütücü)
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 2
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyor