Doç. Dr. ELİF BULDU


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Buldu Elif

Metrikler

Yayın

36

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

3

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

13

Proje

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Doç. Dr. Elif Buldu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programından 2009 yılında lisans, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalından 2014 yılında yüksek lisans ve aynı Üniversite ve programdan 2018 yılında doktora derecelerini almış, 2011-2018 yılları arasında Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. Doç. Dr. Buldu, 2022-2023 yılında, TÜBİTAK tarafından desteklenen yurtdışı doktora sonrası araştırma bursu ile Harvard Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsünde 12 ay süreyle Oyun Pedagojisi (PoP) projesi kapsamında bulunmuş, 2023 yılında okul öncesi eğitimi alanında doçent unvanı almıştır. 2021-2025 yılları arasında TED Üniversitesi’nde çalışan Doç.Dr. Buldu, bilimsel çalışmalarını erken çocuklukta fen eğitimi, oyun yoluyla öğrenme ve pedagojik dokümantasyon alanlarında yürütmektedir. Bilimsel çalışmalarının yanı sıra yaratıcı drama alanında drama eğitimleri bulunmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2022 - 2023

2022 - 2023

Post Doktora

Amerika Birleşik Devletleri

2014 - 2018

2014 - 2018

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Pamukkale Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Changes in teachers' practices of building democratic values in preschool settings through pedagogical documentation

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2014

2014

Yüksek Lisans

An analysis of the effectiveness of quality indicators in early childhood education on subsequent science competency on a cross-country and Turkish case basis

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

İngilizce

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2024 - 2025

2024 - 2025

Doç. Dr.

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2021 - 2024

2021 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2017

2012 - 2017

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - 2025

2023 - 2025

Bölüm Başkanı

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2023 - 2025

2023 - 2025

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2023 - 2025

2023 - 2025

Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi

TED Üniversitesi

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

2. Üniversite Sıralarından Sınıflara: Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyunla Öğrenme Deneyimleri

BULDU M., BULDU E., ÜNAL A.

9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Investigation of Top Performers In PISA Countries' ECE Curriculums

YALÇIN F., BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.

76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. The Examination of The Recent and Preceding Turkish National ECE PROGRAMS

YALÇIN F., BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.

The ConferenceCES, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Looking Into Parents' Perspectives on Playtimes Outside of School: How They View the Value of Play

BULDU E.

EJER Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. Creating A Learning Environment in Which a Sense of Belonging Is Supported Through Pedagogical Documentation.

Buldu E., Olgan R.

EECERA, Budapest, Macaristan, 28 - 31 Ağustos 2018, ss.105, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Underpinning in-service early childhood teachers’ teaching practices through learning theories

Erden F., Buldu E.

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.39-40, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Underpinning in-service early childhood teachers’ teaching practices through learning theories

Erden F., Buldu E.

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.39-40, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Okul öncesi eğitiminde kalite değişkenleri ile ülkelerin PISA fen okur-yazrlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

BULDU E., OLGAN R.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

16. Kırsal Bölgelerden göç eden ebeveynler ile Ankara’da yetişen ebeveynlerin aile katılımı görüşlerinin kuşaklararası incelemesi

BULDU E., DEMİRCAN H. Ö., OLGAN R.

VII. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi: Okul Kültürü ve Çocuk, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2022

2022

1. Yaratıcı Dramada BİT Destekli Uygulamalar ve Çevrim İçi Ortamlar

BULDU E.

Erken Çocukluk Döneminde DİJİTAL TEKNOLOJİ - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun, Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.242-261, 2022

2021

2021

2. Reggio Emilia Yaklaşımı

BULDU E., BULDU M.

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Tantekin Erden, Hasibe Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-168, 2021

2020

2020

3. Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Yöntem ve Teknikler

ULUDAĞ G., ERKAN N. S., ERDAŞ KARTAL E., ÇELEBİ ÖNCÜ E., GÜDÜK A. H., ÖZYILMAZ AKAMCA G., et al.

Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi: Çocuğun Keşif Yolculuğu, Uludağ, Gonca, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.168-198, 2020

2018

2018

4. Bebeklik Döneminde Bilişsel Gelişim

ÜNLÜ ÇETİN Ş., MERDİN E., BULDU M., KARADUMAN M. A., BULDU E., YUMUŞ M.

Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel, Ankara, ss.13-24, 2018

2018

2018

5. Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim

ÜNLÜ ÇETİN Ş., MERDİN E., BULDU M., KARADUMAN M. A., BULDU E., YUMUŞ M.

Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-11, 2018

2018

2018

6. Bebeklik Döneminde Ölçme ve Değerlendirme

BULDU E., MERDİN E., ÜNLÜ ÇETİN Ş., KARADUMAN M. A., Eren Öcal T., Yumuş M., et al.

Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim, Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.133-156, 2018

Desteklenen Projeler

2025 - 2026

2025 - 2026

İklim Değişikliği için Düşün Oyna Harekete Geç

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Creative Commons License
Buldu E. (Yürütücü), Yalçin F., Öneren Şendil Ç., Ünlü Ş., Temiz Z., Olgan R., et al.

2014 - 2017

2014 - 2017

Okul Öncesi Öğrenme Ortamlarında Öğrenme ve Öğretmeyi Anlama Destekleme ve Geliştirmede Pedagojik Dokümantasyonun Etkinliği

TÜBİTAK Projesi , 1000 - Üniversitelerin Araştırma ve Geliştirme Potansiyelinin Arttırılmasına Yönelik Destek Programı

Buldu M., Şahin F., Yılmaz A.(Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

A European Consortium To Determine How Complex, Real-World Environments İnfluence Brain Development (Envıro-Dev)

https://www.cost.eu/actions/CA22111/

University of East London, İngiltere