Backflow oil transfer in internal combustion engines


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makina Mühendisliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Öğrenci: ABDULLAH KARKAÇ

Danışman: ZAFER DURSUNKAYA

Özet:

İçten yanmalı motorlarda, yağ ın silindir piston yolu boyunca taşınmasının sonuçlan vardır. Yağlama için mevcut olan yağ miktarı, sürtünme sebebiyle güç kaybına, silindir elemanlarının eskimesine ve piston sekman performansına etki eder. Diğer taraftan, motor yağının yanmış ve yanmamış hidro-karbon emisyonuna katkıda bulunduğu gözlenmiştir. Bu çalışmada, sekman uç aralıkları boyunca gaz ve yağın akışı modellendi. Geri akışla yağ tüketimi mekanizmasının analizi için sekmanlar arasındaki ikinci ve üçüncü aralık hacimlerinin basınçları, birinci, ikinci ve üçüncü piston sekman uç aralıklarından geçen gaz kütle akış oranları hesaplandı. Gaz akışı içindeki sıvı koparılma modelleri gaz içine kansan yağ kaybım tahmin etmek için birleştirildi. Sonuçlar içten yanmalı motorlarda yağ film kalınlığının ikinci ve üçüncü aralık hacimlerindeki geri akışla yağ tüketimini etkilediğini gösterdi. Hesaplanan yağ kaybı değerleri çalışan motorlardaki yağ tüketiminin 2-3 katı büyüklüğünde bulundu